עצומה נגד העלאת תעריף הביטוח בסיעוד

איך הפכה המדינה ציבור נכים הזקוקים למטפל לציבור של מעסיקים?

עובד זר בסיעוד  משרת אמון!!  8 שעות עבודה ביום והיתרה נוכחות והשגחה 


כתב עמדה לכנסת לשינוי חוקי ההעסקה של עובדים זרים בסיעוד. גל תביעות משפטיות גרם לנו לפעול לשינוי החוק, יחד עם הציבור נוכל להניע את הצורך בשינוי.

בגץ קבע עו"ז שילדה לא תגורש

מדור תוכן
אודות בחירת עובד זר קו למעסיק חוק סיעוד יעוץ חינם צור קשר
  הקרן לרווחת ניצולי השואה מתנה סיוע בחשיפת מידע אישי
  החזרים בגין אגרת היתר העסקה
  עוד בכנסת דיון עובדים זרים
  שאלות ותשובות חדשות
  עצומה!
 
הכנס מילות חיפוש
10/05/2009
  מתוך כתבה באתר news1 מתאריך 15.6.09

 

בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות משרד הפנים כלפי בני זוג - ישראלי ועובדת זרה השופטת העניקה מיידית מעמד ארעי לבת הזוג בפסק הדין: הגיע הזמן שמשרד הפנים יפעל בצורה תקינה

▪  ▪  ▪

בצעד חריג, נתן בית המשפט פסק דין מיידי (יום ב', 15.6.09) במסגרתו הוענק מעמד ארעי לעובדת זרה, בת זוג של ישראלי. השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן נימקה את צעדה ב"התנהלות מחפירה" של המדינה כלפי בני הזוג.

מדובר בבקשת בני הזוג, עובדת זרה - רוזה ויסטל, ובן זוגה הישראלי, אשר סלוש, באמצעות בא-כוחם עו"ד תומר ורשה, להעניק לויסטל מעמד בשל היותה בת זוג של ישראלי, וזאת לקראת התאזרחות. אלא שהתהליך הופסק על-ידי שמרד הפנים, ואף הורו לה להערך לגירושה בתוך 30 יום. זאת לאחר שהפקידים קבעו כי מדובר ב"זוג מוזר". המוזרות בעיני פקידי המשרד הייתה הפרש הגילים ביניהם, ויסטל מבוגרת מבן זוגה ב-10 שנים.

נקודת אור אחת במשרד הפנים

השניים פנו לסיוע בית המשפט וזה נתן פסק דין מיידי הכולל הענקת מעמד ארעי לויסטל. השופטת אגמון גונן מתחה ביקורת קשה על התנהלות "בלתי סבירה בעליל" של משרד הפנים בפרשה. היא ציינה כי למרות שהשניים הציגו מכתבים מחברים ובני משפחה, תמונות משפחתיות ועוד, המעידים על הזוגיות. מלבד עובדת אחת במשרד הפנים, הדס דריקס "נקודת האור היחידה בפרשה", כלשון השופטת, שסברה כי יש לערוך לשניים בדיקת כנות קשר, הדבר לא בוצע. במשרד חזרו יותר מפעם אחת על הליך לא תקין במהלכו אנשים "שלא טרחו לפרט את שמם ותפקידם" מילאו טפסים. אנשים בלתי מזוהים אלו ידעו לציין כי "מדובר ב'זוגיות מוזרה' וטרחו לציין את הפרש הגילים בין בני הזוג".

השופטת הוסיפה כי על בית המשפט במקרה זה להתערב במהירות האפשרית בשל "היחס המחפיר של המדינה כלפי אזרח ישראלי ובת זוגו" כמו גם האפלייה האסורה שננקטה כלפיהם, אפלייה על בסיס גיל.

נתחיל במילוי תקין של טפסים

היא נזפה במשרד הפנים וכתבה כי "הגיע הזמן שהמשרד יפעל בצורה תקינה וימלא את הנוהלים שלו עצמו ואולי אפשר להתחיל בכך שהטפסים ימולאו כמו שצריך, שיהיה ברור של מי ההמלצות שינתנו לפי סדר הדברים הרגיל ולא שקודם תינתן ההחלטה ולאחריה ההמלצות".

בתום הטענות של הצדדים, נתנה השופטת פסק דין המורה להעניק לויסטל מעמד ארעי. כמו-כן, קבעה, כי "לאור הפגמים הרבים שנפלו בהליך של משרד הפנים ...תשלם המדינה את הוצאות העותרים ושכר טירחת עורך דין בסכום של 40 אלף שקלים".

 

 

נוצר: 

15/06/2009

 | 

עודכן: 

15/06/2009

כותבים ב- News1

בימה חופשית+

הדפסה

שלח לחבר

 

 

כל הזכויות שמורות ©